Google reketas arba balansuojam biudžetą

Šiandien savo RSS skaityklėje radau vieną džiugią naujieną, apie tai, kad Microsoft kompanijoje kažkas turi smegenų, įsiklausė į tinklo meistrų bendruomenės balsą ir nusprendė, kad IE8 pagal nutylėjimą taikys standartų režimą (žr. ankstesnį įrašą apie tai). Tačiau kitos naujienos buvo ne tokios linksmos ir kas sekė po to mane šiek tiek įžeidė. Ir negana to – jos buvo ne apie MS, o apie Google, kurie šiaip jau turi “geriečių” reputaciją.

Google AdWords siurprizai

Iš pradžių perskaičiau kelis straipsniukus apie automatinį AdWords raktažodžių parinkimą. Be abejo jie tėra tik sarkastiškas požiūris į naują, kol kas klaidingai veikiančią, paslaugą. Tačiau dėl įdomumo prisijungiau į firmos AdWords accountą pasitikrinti ar nieko blogo nesidaro mums ir ten manęs laukė siurprizas:

Google prašo padidinti biudžetą

Pranešimas apie kampanijos biudžetą
Jūsų reklaminiai skydeliai negauna 24% įmanomų parodymų dėl jūsų dabartinių biudžeto nustatymų. Jeigu padidintumėte biudžetą – jūsų skydeliai būtų matomi dažniau, tai padėtų gauti daugiau paspaudimų.

Kas čia tokio galima pasakyti, ar ne? Ogi tai, kad lygiai tokį patį pranešimą buvau gavęs sausio vidury. Tuomet pasitaręs su valdžia dienos išlaidų limitą pakėliau 25 proc. Šįkart, įėjus giliau į sistemą, man siūloma jį pakelti dar 32 proc.! Pasak Google tai padidins mūsų matomumą 32% – kas greičiausiai yra programuotojų klaida, nes anksčiau buvo minimi tik 24%.

Dažnas biudžeto kėlimas yra dažniausia SEM klaida

Negaliu skelbti tikslių duomenų, tačiau palyginimui galiu pasakyti, kad vasario mėnesį Google AdWords sumokėjome apie 25-30% daugiau negu 2007 rugsėjį/spalį. Ir apie dvigubai daugiau negu pernai vasarį! Be abejo tam įtakos turi vidutinis CPC, kuris per 2007 užkilo nuo €0.12 iki €0.14 (beje irgi ne be Google pagalbos – minimalūs statymai už raktažodžius kyla taipogi vos ne kas savaitę).

Lyginant tuos pačius laikotarpius – mūsų reklamos buvo parodytos beveik 40% daugiau, tačiau ar mūsų tikslas yra parodymai? Toli gražu ne – mūsų tikslas yra, kad reklamą paspaudęs vartotojas užsiregistruotų svetainėje ir susimokėtų pinigus. Realus CTR per tą patį laikotarpį nukrito nuo 2.2% iki 1.9%. Taigi galutinis biudžeto pokyčio rezultatas – vos 20% daugiau paspaudimų, kurie registracijos skaičiuose atsispindi tik 10% pokyčiu!

Jeigu įvertinti tai, kad iš registruotų vartotojų dalis yra netikros registracijos, arba netenkina mūsų kriterijų, todėl turime juos atmesti, o iš likusių patvirtintų vartotojų už paslaugas susimoka tik dalis – realus pokytis išleidus 30% daugiau reklamai yra vos keli procentai daugiau mokių vartotojų. Google gi tuo tarpu mano, kad mes pasiruošę išleisti antra tiek pinigų, dėl dar vieno papildomo lankytojo…

Elementari išvada: kas kartą didinant reklamos biudžetą reikia įvertinti būtent realią to teikiamą naudą. Galbūt kartais daug naudingiau supaprastinti/pagerinti svetainės parankumą, taip sumažinant “nubyrančių” vartotojų kiekį? Galbūt reikėtų daugiau dėmesio skirti SEO, o ne SEM? O galbūt derėtų migruoti į Microsoft AdCenter ar Yahoo Overture?

Pabaigai

Negaliu pykti per daug ant Google – verslas yra verslas. Turbūt nepyksiu ant jų netgi tada, kai jie pasakys “atiduok man visus savo pinigus, savo verslą, tada ateik pas mus į duomenų centrą ir būsi prijungtas prie maitinimo aparato – išnaudosim tavo kūno energiją serveriams”. Tačiau nejaugi tokia didelė kompanija neturi žmonių, kurie suvoktų, kad mano skiriamas reklaminis biudžetas turi kurti naudą? Nejaugi jie nemato, kad mano išleidžiami pinigai vienam registruotam vartotojui auga eksponentiškai ir kažkuriuo momentu aš ant jų supyksiu?

2 Responses to “Google reketas arba balansuojam biudžetą”

Komentarų RSS

made my day:
“atiduok man visus savo pinigus, savo verslą, tada ateik pas mus į duomenų centrą ir būsi prijungtas prie maitinimo aparato – išnaudosim tavo kūno energiją serveriams” :)

Kylantis CPC atspindi augančią konkurenciją. Konkurentai gerina savo reklamas (sulaukia didesnio CTR) arba/ir kelia statymus už rodomas reklamas. O Google siūlo padidinti biudžetą dėl to, kad per greitai išnaudojami pinigai paspaudimams ir reklama nerodoma pilną dieną. Jeigu nenorit didinti biudžeto, reikėtų apsvarstyti maksimalaus siūlymo mažinimą. Taip pasieksite didesnį efektyvumą, nes mokėsite tiek pat, o paspaudimų sulauksite tiek pat. Kaip gerai jie konvertuosis, reikia sekti tačiau visada reikia nepamiršti gerinti reklaminių tekstų kokybę ir taip mažinti CPC ;)