Tai vistik – kuri reklama efektyviausia?
Na va – prašau. Vakar parašiau apie skaičius, o šiandien gaunu Baader-Meinhof.
Marketer.lt rašo:
<…> (DB: vartotojai) daug labiau linkę atkreipti dėmesį (ir atlikti pirkimo sprendimą ar bent ieškoti daugiau informacijos) į produktus, minimus straipsniuose negu kitose reklamos formose
O štai prieš savaitę Adam Singer interpretavo kito tyrimo duomenis ir pasak jo – mokamos apžvalgos skamba “nesąžiningai ir nupirktai”, todėl dažnai gali sukelti neigiamą nuomonę ir jų derėtų vengti.
Kuriuo tyrimu vadovautis?
Be abejo, Dovilė gana tiksliai sako, kad agentūra be abejo siūlys jums pirkti tai, ką pati parduoda. Akivaizdu, kad tyrimai buvo atliekami visiškai skirtingose barikados pusėse – bet kodėl rezultatai tokie absoliučiai skirtingi? Pirmuoju atveju klausimai buvo užduoti vartotojui. Pasitikėti tuo, ką sako vartotojas negalima aklai, nes dažnu atveju jie nesugeba savo atsakyme perteikti ko iš tikro nori. Juolab, kai klausimai yra elementariai blogai suformuluoti ir neperteikia visų atspalvių.
Laikas nuo laiko gaunu el. paštu laišką iš Deveneys apie naujai atvežtas alaus rūšis. Visada stengiuosi po to apsilankyti ir išbandyti jų rekomendacijas. Tačiau kai gaunu laišką iš Tesco apie nuolaidą virtuviniams peiliams, jis keliauja tiesiai į šiukšlių dėžę (labiausiai dėl to, kad niekaip nepavyksta jų atsisakyti). Tai ar aš vadovaujuosi el. pašto pasiūlymais? 50%, ar ne? Tikrasis klausimas yra kieno pasiūlymais ir apie ką vadovaujatės? Netikiu, kad pusė žmonių reaguoja į spemą.
Jeigu šio klausimo/atsakymų rezultatai yra taip toli nuo realybės, tai kiek galima pasitikėti informacija, kai vartotojas teigia, kad mėgsta “straipsnius, kuriuose minimi produktai”? Tai tikrai galioja, pavyzdžiui, kinui – aš irgi pasiskaitau kritikų apžvalgas. Technologijos apžvalgas. Šiuo atveju reikia įvertinti tai, kada tokie straipsniai yra naudingi – užtikus atsitiktinai ar renkantis kurį produktą pirkti. Tokiu atveju apsisprendimo klausimas atsiremia į pasitikėjimą autoriumi, o ne tiesiog “labai tikėtina, kad aš pasitikėsiu straipsniu apie brendą”.
O jei jau paminėjau pasitikėjimą… Kaip manote, kiek ilgai dar žmonės leisis pudrinami parduotų straipsnių Lietuvoje?.. Straipsnyje apie Adfusion “tyrimą” paminėtas ir kitas tyrimas, kuris rodo, kad užtarnauti atsiliepimai žiniasklaidoje yra efektyvesni.